Ook onze WWM a.k.a Web Nestor’s Workflow Model is momenteel in ontwikkeling en onderdeel van onze technische visie. Globaal bestaat de workflow voor een website in de praktijk uit 2 type contactmomenten, bugs & RFC’S (Requests for change). Of er gaat iets mis in de website en het is een bug of je wilt als klant een aanpassing. Dan heb je ook nog een derde type die vaak vanuit de webdeveloper zelf moet komen en wat in de praktijk vaak zelden gebeurd en dat zijn innovatie punten. Bijvoorbeeld, een nieuwe techniek die sneller en efficiënter is, een beter alternatief voor een plugin maar ook bijvoorbeeld wijzigende wetgeving rondom een website.
Bugs en RFC’s
Bugs gaan bij ons via de supportdesk voor een triage, waarbij eerst gekeken wordt naar de ernst en impact waarna deze een prioriteit krijgt. RFC’s komen op verschillende manieren binnen en ondergaan eerst een proces om deze helder te krijgen en worden in tijd gezet. Daarna volgt een offerte en een planning, een uitvoer en dan de uiteindelijke oplevering.
Innovatie punten
Innovatie punten worden bijgehouden per project in een backlog lijst. Deze worden middels jullie klantomgeving inzichtelijk gemaakt of zijn bij mij op te vragen. Regelmatig kom ik iets tegen wat ik dan op het bord zet, zo is er altijd een werkvoorraad voor elke website.
Quality dashboard
Op termijn wil ik dat hier automatisch elke maand een rapport van komt met aanbevelingen. Daarnaast ga ik een omgeving ontwikkelen waar deze aanbevelingen ook terug komen en waar je ze gemakkelijk kunt bestellen en in sommige gevallen direct kunt gebruiken.